Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace AAK speciální pedagogiky pro i-CT Framework
Čajánek, Martin ; Šátek, Václav (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu potřeb komunikace ve speciální pedagogicepři práci s osobami s mentálním postižením a na aplikaci, která danou problematiku řeší. Vyvíjená aplikace umožňuje sestavování vět pomocí výběru obrázkových symbolů reprezentujících slova, či jejich vlastní tvorbu a následnou hlasovou syntetizaci hotové věty. Je určená pro mobilní zařízení se systémy Android a iOS, byla vyvíjena v souladu s návrhovými principy počítačové terapie a slouží jako nadstavba pro i-CT Framework, rámec zastřešující a zjednodušující práci s aplikacemi určené pro speciální pedagogiku.
Alternativní a augmentativní komunikace jako prostředek komunikace u osob s kombinovaným postižením
Kopalová, Pavla
Předkládaná disertační práce s názvem Alternativní a augmentativní komunikace jako prostředek komunikace osob s kombinovaným postižením si klade za cíl popsat současné zahraniční trendy a výsledky vybraných výzkumných šetření zahraničních odborníků daného tématu. Práce prezentuje klasifikace komunikačních schopností u osob s kombinovaným postižením (CFCS - Systém klasifikace komunikačních schopností osob s mozkovou obrnou, VSS - Škála řeči Viking), které jsou v zahraniční běžně používané. Předkládá též základní informace o této problematice. Zabývá se otázkou vhodnosti a správného načasování pro zavedení augmentativních a alternativních systémů komunikace. Vyvrací mýty spojené s oblastí AAK, které jsou bohužel dodnes ve společnosti přítomné. V práci jsou stručně popsány formy AAK - systémy bez pomůcek a systémy s pomůckami, odlišnosti mezi jádrovou a okrajovou slovní zásobou či jak by mělo vypadat správné hodnocení a intervence v oblasti AAK. V neposlední řadě je zdůrazněna důležitost spolupráce rodiny a celého týmu AAK, do kterého spadají odborníci, ale zároveň i všichni komunikační partneři jedince. V rámci této disertační práce vznikly dva výzkumné projekty, které se zabývají komunikačními schopnostmi osob s kombinovaným postižením. První kvantitativně zaměřený projekt se zabývá klasifikací...
Alternativní a augmentativní komunikace jako prostředek komunikace u osob s kombinovaným postižením
Kopalová, Pavla ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Chleboradová, Barbora (oponent) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Předkládaná disertační práce s názvem Alternativní a augmentativní komunikace jako prostředek komunikace osob s kombinovaným postižením si klade za cíl popsat současné zahraniční trendy a výsledky vybraných výzkumných šetření zahraničních odborníků daného tématu. Práce prezentuje klasifikace komunikačních schopností u osob s kombinovaným postižením (CFCS - Systém klasifikace komunikačních schopností osob s mozkovou obrnou, VSS - Škála řeči Viking), které jsou v zahraniční běžně používané. Předkládá též základní informace o této problematice. Zabývá se otázkou vhodnosti a správného načasování pro zavedení augmentativních a alternativních systémů komunikace. Vyvrací mýty spojené s oblastí AAK, které jsou bohužel dodnes ve společnosti přítomné. V práci jsou stručně popsány formy AAK - systémy bez pomůcek a systémy s pomůckami, odlišnosti mezi jádrovou a okrajovou slovní zásobou či jak by mělo vypadat správné hodnocení a intervence v oblasti AAK. V neposlední řadě je zdůrazněna důležitost spolupráce rodiny a celého týmu AAK, do kterého spadají odborníci, ale zároveň i všichni komunikační partneři jedince. V rámci této disertační práce vznikly dva výzkumné projekty, které se zabývají komunikačními schopnostmi osob s kombinovaným postižením. První kvantitativně zaměřený projekt se zabývá klasifikací...
Možnosti alternativní a augmentativní komunikace u klientů s PAS
ZEMANOVÁ, Kristina
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku poruch autistického spektra (PAS), alternativní a augmentativní komunikaci (AAK) a problémové chování. Cílem práce je zjistit, zdali rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra využívají některou metodu AAK a zdali podle jejich názoru lze pomocí náhradního komunikačního systému předcházet problémovému chování. Cílem práce je rovněž zjistit, zdali využívání metod AAK nebrání rozvoji řeči a může naopak dojít ke zlepšení v řečové produkci. Bakalářská práce rovněž řeší problematiku komunikace s klienty, kteří nekomunikují verbálně a zároveň nevyužívají žádnou z metod AAK. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základního pojmu autismus, jeho charakteristické projevy a stručně charakterizuje jednotlivé poruchy autistického spektra. Dále pojednává o vymezení problémového chování, komunikaci a metodách AAK, které lze využít při práci s klienty. Praktická část se věnuje analýze dat získaných pozorováním a vyhodnocením písemných dotazníků. Pozorování a dotazníkové šetření bylo realizováno v Dětské psychiatrické nemocnici v Opařanech v rámci odlehčovacích pobytů pod vedením APLA Jižní Čechy. Použita byla metoda kvantitativního výzkumu dotazování a výsledky mohou být využity rodiči dětí s poruchou autistického spektra za účelem možného rozvoje komunikačních schopností.
Dítě s podporou alternativní komunikace a jeho nástup do mateřské školy
PALEČKOVÁ, Sandra
Základní téma bakalářské práce sleduje problematiku narušených komunikačních schopností u dětí v mateřských školách. Z mnoha souvisejících příčin, kterými jsou stále narůstající intervence logopedů, speciálních pedagogů, ale i samotných učitelů v mateřských školách, se toto téma ukazuje jako jedno z nejzásadnějších témat současné doby. Spolu s tímto tématem se přirozeně staví do popředí otázka, nakolik jsou dnešní učitelé v mateřských školách připraveni na problematiku narušených komunikačních schopností u dětí, se kterou se setkávají v každodenní praxi? Teoretická část bakalářské práce se v úvodních kapitolách zabývá základními pojmy, jakými jsou komunikace a řeč. Přibližuje základní poznatky o problematice narušených komunikačních schopností u dětí předškolního věku a možnostech využití alternativních a augmentativních forem komunikace. Tyto formy komunikace představují u dětí s narušenými komunikačními schopnostmi přechodnou nebo někdy dokonce trvalou kompenzaci jejich komunikačních schopností. Empirická část bakalářské práce zkoumá metodou kvalitativního výzkumu individuální přístup učitelů mateřských škol k narušeným komunikačním schopnostem u dětí.
Rozvoj komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem
Vašutová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem Rozvoj komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem je prací speciálně pedagogického charakteru a jejím cílem je seznámit čtenáře s problematikou komunikace u dětí s Downovým syndromem. Teoretická část je zpracována na základě analýzy české a cizojazyčné odborné literatury a elektronických informačních zdrojů. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol, z nichž první se zabývá obecně komunikací a vývojem řečových a jazykových schopností u dětí intaktních. Druhá kapitola je věnována Downovu syndromu, kde se autorka práce zabývá nejen jeho terminologickým vymezením a etiologií, ale také narušenou komunikační schopností dětí s Downovým syndromem, logopedickou intervencí a alternativní a augmentativní komunikací. Empirická část této bakalářské práce je zpracována ve třetí kapitole. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza rozvoje komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem. Na jeho základě pak byly stanoveny cíle dílčí a výzkumné otázky. Naplnění stanovených cílů bylo dosaženo díky výzkumnému šetření kvalitativního charakteru, při kterém byly použity následující metody: analýza anamnestických údajů, analýza dostupných dokumentů, doplňující polostrukturované rozhovory s rodiči a pozorování. Výstupem tohoto výzkumného šetření je zpracování případových...
Alternativní a augmentativní komunikace u dospělých osob s kombinovaným postižením
Frošová, Iva ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternativní a augmentativní komunikací u dospělých osob s kombinovaným postižením. Vymezuje teoretické základy zdravotního postižení, konkrétněji pak kombinovaného postižení. Dále popisuje komunikaci osob s kombinovaným postižením a vysvětluje pojmy jako komunikace, narušená komunikační schopnost nebo logopedická intervence u osob s kombinovaným postižením. Hlouběji se zaměřuje na alternativní a augmentativní komunikaci, kdy blíže popisuje její metody a systémy, diagnostická hlediska, nácvik používání nebo její výhody a nevýhody. Hlavním záměrem práce je popsat využívání alternativní a augmentativní komunikace v běžném životě dospělých osob s kombinovaným postižením, a to především v rámci všedních denních činností a také při možnosti vyjádření svých potřeb a pocitů. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou fázích, v první fázi byly zpracovány případové studie dospělých osob s kombinovaným postižením a ve druhé fázi bylo realizováno zúčastněné pozorování a přímá práce s jednotlivými osobami. V závěru práce je charakterizován přínos alternativní a augmentativní komunikace u dospělých osob s kombinovaným postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.